Før du starter dit selvvalgte kursusforløb

Du skal altid ansøge IKUF og få godkendt din ansøgning, før du tilmelder dig hos uddannelsesstedet. Din ansøgning er først færdigbehandlet og godkendt, når du modtager en besked fra IKUF om, at din ansøgning er godkendt.

Husk:

- Du kan ikke søge tilskud hos IKUF til et kursus eller uddannelse, som du allerede har påbegyndt eller afsluttet
- IKUF udbetaler kun de udgifter, der er dokumenteret og søgt om på forhånd
- Du må hverken helt eller delvist modtage løn for fraværsperioden fra din arbejdsgiver (der foretages periodevise tjek heraf), medmindre du er fristillet eller tager kurset udenfor arbejdstiden.
- Din virksomhed må ikke dække øvrige udgifter forbundet med kurset, herunder kursusgebyr.

Mest stillede spørgsmål

Kan jeg søge tilskud hos IKUF?

I don't speak Danish, who can help me apply?

  Hvilke uddannelser giver mulighed for tilskud?
Kan jeg få lønkompensation, når jeg er på uddannelse?

Hvor mange arbejdstimer kan jeg få kompensation for?

Hvor længe er min ansøgning til IKUF gyldig?

Kan jeg få skifteholdstillæg?

Hvem skal fortælle min arbejdsgiver, at jeg skal på selvvalgt uddannelse?

Hvilken arbejdsskadeforsikring dækker, når jeg er under uddannelse?

Mister jeg mit tilskud, hvis jeg ikke består kurset?

Hvordan får jeg udbetalt mine penge?

Betaler IKUF for kost og logi i forbindelse med uddannelsen?

Hvordan søger jeg SVU-godtgørelse?

Hvordan søger jeg VEU-godtgørelse?

Kan jeg få tilskud hos IKUF, hvis jeg er blevet opsagt?

Hvad hvis jeg bliver syg på kursusdagen(e)?

Hvor meget kan jeg få i tilskud?

HK Privat Teknisk Landsforbund Dansk Metal CO Industri Fagligt Fælles Forbund Blik og Rør Dansk Industri Fødevareforbundet NNF Service Forbundet MFD Dansk El-forbund Dansk Jernbaneforbund
IKUF •
Vesterbrogade 6D, 4.sal •
1780 København V •
Tlf.: 3377 9130 •
Hverdage kl. 08:00-16:00 •
Mail: info@ikuf.dk
Sikker mail •
Persondata- og cookiepolitik